Zdrowe i szybkie drugie śniadanie, czyli placuszki gryczano-bananowe

Placki to coś co N. zje zawsze, miałam napisać, że w każdej postaci…ale placki to placki. Najlepsze jest w nich to, że można przemycić przez nie wszystko.

Jednak ten przepis nie jest po to by przemycić coś czego dziecko nie lubi, ale w prosty sposób zrobić coś słodkiego, pożywnego i w miarę zdrowego.

Zakochałam się ostatnio w mące gryczanej i robiąc placki dla N. pomyślałam ” a co tam, dodam gryczanej”

Przepis jest o tyle prosty, że jest to przepis „na oko” czyli mąkę i mleko dodajemy tylko tyle aby masa nabrała właściwej konsystencji i była na tyle gęsta by nie rozpływała się po całej patelni i bez problemu można by było formować placki

Wyszło pysznie, spróbujcie sami!

Składniki:składniki_na_placki

  • jajko
  • dojrzały banan
  • odrobina mleka (na oko)
  • mąka gryczana (na oko- aż masa nabierze odpowiedniej konsystencji)
  • opcjonalnie pół łyżeczki proszku do pieczenia
  1. Rozgniatamy banana w miscebanan
  2. Dodajemy jajko i mieszamy razem z bananem
  3. Dodajemy mlekodanie_dla_dzieci
  4. Na koniec wsypujemy mąkę partiami do zagęszczenia i opcjonalnie proszek do pieczenia by placki były bardziej puszysteplacki_dla_dzieciIMG_5221
  5. Smażymy na maśle klarowanym na wolnym ogniu do zrumienienia

My uwielbiamy! Mam nadzieje, że Wy też polubicie.

1 komentarze

  1. Pingback: Trendy mielone, czyli kotlety bez jajka i bułki - Etatowa Matka

Zostaw odpowiedź

Nawigacja